پایگاه اینترنتی سجّاده نماز

سجّـاده نماز مــن

داستانِ ســجّـاده ای که مادرم بمن هدیه داد

آخرین نظرات
  • ۲۶ ارديبهشت ۹۴، ۲۱:۱۹ - reyhane
    Mrc alibod
نویسندگان
تبلیغات
پایگاه اینترنتی حامیان ولایت سیّد علی ( دایرکتوری افسران ارزشی) پایگاه اینترنتی حامیان ولایت سیّد علی ( دایرکتوری افسران ارزشی) پایگاه اینترنتی حامیان ولایت سیّد علی ( دایرکتوری افسران ارزشی)

یک دعا یا ذکر میخواستم کمک کنه به آرامش قلبی برسم

چهارشنبه, ۱۶ اسفند ۱۳۹۱، ۱۲:۴۴ ق.ظ

پایگاه اینترنتی سجـّـاده نماز نوشت :


عزیزی در بخش نظرات سؤالی کرده بودند که چطوری میتونن از پس مشکلات بر بیان و از دل شکسته ای که دارن به آرامش قبلی برسند بنده در جواب به ایشون میتونم بگم برای رسیدن به آرامش قبلی دعای زیر را قنوت های نماز خود و همچنین بیشتر مواقع زمزمه کنید  :

جهت آرامش قلب این آیه را دائم بخواند ( الا بذکر اللّه تطمئن القلوب ) فقط یاد خداست که دل را آرام می کند


اساسا ارتباط با خدا آرامش ‏آور است یعنى، انسان ذاتا دوستدار و عاشق خدا است و وقتى عاشق به معشوق برسد آرامش مى‏یابد. از طرف دیگر خداوند در قرآن فرموده است که: «در مؤمنان سکینه و آرامش نازل مى‏کند».
بهترین چیزى که روح انسان را صفا مى‏بخشد و حالت آرامش و سکونت براى انسان ایجاد مى‏کند، ذکر و یاد خدا است. قرآن مى‏فرماید: « الا بذکر الله تطمئن القلوب آگاه باشید که با یاد خدا دل‏ها اطمینان و آرامش پیدا مى‏کند »
آرى این خاصیت ذکر و توجه به خدا است و دعا و مناجات هم نوعى ذکر است. ازاینــ‏رو اگر با حال توجه و خلوص داشته باشد انسان بعد از تمام شدن آن احساس یک حالت سبکى و آرامش در خود مى‏کند. کسى که درد دلش را با خدا در میان مى‏گذارد به این معنا است که قلبا با خدا انس گرفته است و به او توجه پیدا کرده است. خداوند نیز وعده فرموده است که: «هر کس با توجه به او رو کند، سخن او را بشنود و حاجتش را روا کند و دل و روحش را نورانى نماید». آنچه بعد از این حالت در خود احساس مى‏کنید، حاکى از آن افاضه و توجه خدا نسبت به شما است. پس باید شاکر باشید و توجه داشته باشید که این یک حالت مادى نیست زیرا روح یک عنصر مجرد از ماده است و تصرفاتى هم که از طرف حق در آن مى‏شود مادى نیست.


براى گام گذاشتن در این راه، باید ارتباط با خدا و بهره مندى از نفحات معنوى را تجربه کرد و این تجربه را بارها تکرار کرد تا انسان حضور در محضر خدا را لمس کند. براى این منظور گفته شده است در هر هنگام نمازها و هنگام حلال و حرام ها، یک الهام رحمانى رو به سوى انسان مى آید و او را به انجام آن کار نیک تشویق مى کند. اگر پاسخ مثبت داد این الهامات رحمانى بیشتر تکرار مى شود و انسان از وسوسه ها و اوهام شیطانى دور مى ماند.
اما اگر پاسخ منفى داد یا سستى کرد فرشته رحمت دور مى شود و شیطان وسوسه گر راه مى یابد و انسان از آرامش و یاد خدا دور مى شود. این تجربه را مى توان در هنگام اذان براى نماز صبح و قبل از آن به خوبى حس کرد که اگر بعد از بیدارى، دوباره خواب را ادامه دادیم خواب هاى پریشان و شیطانى رو به سوى آدمى مى آید و کسالت روحى و آشفتگى وجود آدمى را فرا مى گیرد.
کلا هر نوع ارتباطی با دعا زمینه ساز ارامش است
سعی کنید بعد از نماز به صورت خیلی معمولی با خدا درد دل کنید
ذکر صلوات و لا اله الا الله و حمد خدا نیز موثر است
موفق باشید

تقدیم به تمامی کاربران پایگاه اینترنتی سجـّـاده نماز ؛


خدایا، اندیشه‌ام را در مسیری معنوی و روحانی قرار ده، تا روحم را با تو درآمیزم، و لذت ِ بودن ِ با تو را در لحظه لحظه‌ی زندگی‌ام دریابم.

خدایا، اندیشه‌ام را چنان محکم ‌ساز که به حقیقت و عقلانیت متعهد باشم، و تنها بر پایه فهم و تشخیص خودم از زندگی، زندگی کنم، تا بتوانم از آنچه جامعه و دیگران از من می‌خواهند فراتر بروم.

خدایا، به من بینشی عطا کن که هیچ وقت خود را با دیگران مقایسه نکنم، بر آنهایی که از من برتر هستند حسد نورزم، و بر آنها که پایین ترند فخر نفروشم، و بر آنچه دارم قناعت کنم و همواره در این اندیشه باشم که از آنچه در حال حاضر هستم، فراتر بروم.

خدایا، به من فهمی عطا کن تا تفاوتهای خود با دیگران را دریابم، و بفهمم که با شخصیت منحصربه فردی که دارم قاعدتا زندگی منحصربه فردی نیز برای خود خواهم داشت، که از جهاتی می تواند متفاوت از زندگی دیگران باشد، مهم آن است که به تفاوتهای خودم و تفاوتهای دیگران احترام بگذارم و زندگی ام را منطبق با آن چه هستم، شکل ببخشم.

خدایا، توانایی ِ عشق به دیگری را در وجودم بارور ساز، تا انسان ها را خالصانه دوست بدارم، و بهترین لحظات لذت زندگی ام، لحظاتی باشد که بدون هیچ نوع چشمداشتی، خدمتی به همنوع ام می کنم.

خدایا، مرا از هر نوع نفرت و کینه ای که حوادث تلخ روزگار بر وجودم نهاده است، رها کن، تا با رهایی از نفرت و کینه، بتوانم دیگران را آن طور که هستند، بپذیرم و دوست بدارم.

خدایا، فهم مرا از زندگی آن چنان ژرف ساز تا قوانین آن را دریابم، و بفهمم که در زندگی چیزهایی هست که قابل تغییر نیست، قوانینی هست که از آنها تخطی نمی توان کرد، تا ساده لوحانه نپندارم که هر آنچه می خواهم را می توانم داشته باشم، و هر آنچه آرزو می کنم خواهم داشت.

خدایا، این توانایی را به من عطا فرما تا در لحظه لحظه زندگی ام، در لحظه حال و برای آنچه هم اکنون می گذرد زندگی کنم، و زیبایی ها و شادی هایی که هم اکنون از آن برخوردار هستم را با اندیشیدن بیش از حد به گذشته ای که دیگر پایان یافته است، و دغدغه بیش از حد برای آینده ای که هنوز نیامده است، نادیده نگیرم.

خدایا، مگذار که در بند گذشته باقی بمانم، و چنان تعهد و دغدغه ی کشف حقیقت را در درونم شعله ور ساز که هیچگاه بخاطر آنچه در گذشته حقیقت می دانسته ام و آبرو ، حیثیت و شخصیت اجتماعی ام بدان وابسته است، از حقیقت هایی که هم اکنون بدان ها دسترسی می یابم، و ممکن است همه آنچه در گذشته حقیقت می دانسته ام به چالش بکشد و بی اعتبار سازد‏، محروم نمانم.

خدایا، مرا به انضباطی درونی متعهد کن، تا بفهمم و بدانم که هر کاری که دوست دارم و از آن لذت می برم را مجاز نیستم که انجام دهم.

خدایا، کمکم کن تا عمیقا دریابم که زندگی بیش از آنچه اغلب می پندارند جدی است، و برای هیچ انسانی استثنا قائل نمی گردد، همه ما برای آنچه می خواهیم و در آرزوی آن هستیم باید تلاش کنیم و شایستگی و لیاقت به دست آوردن آن را داشته باشیم. خدایا، به من بیاموز که بدون شایستگی و لیاقت داشتن چیزی، نخواهم که تو آن را از آسمان برایم بفرستی.

و در آخر ؛
خدایا، نعمت سکوت را بر من ارزانی دار ، تا در آن لحظاتی که طنین زندگی روزمره در درونم آرام می گیرد، نوای دلنشین و آرامش بخش حضور تو در روح و وجودم، مرا گرم و آرام سازد

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۱/۱۲/۱۶
جوادی محب

نظرات  (۲۱)

بسیار زیبا.انصافا مطالب وبلاگتون روح انگیزه و به انسان نشاط و شادبی درونی رو هدیه میده.ممنون

زنده باد زندگی زیبا که سراسر لطف الهی است 

من همیشه وقتی یاد خدارا می کنم آرامش میگیرم با اینکه خیییییییییییییییییییییییییییییییلی خیییییییییییییییییلی گناهکارم ولی انگار اسمش میاد معجزه میشه برام عاشششششششششششششششششششششششقشم چون تنها کسی که آرامش ازش میگیرم با وجود بد بودنم ،هیچ کس مثل خودش منو نمیفهمه

ممنون از مطلب تون

واقعا ارامش بخش بود ممنونم

توراخدامرادعاکنید
mamnoon
از خدا بخواهید به حق آقا امام زمان من هم به آرامش برسم
سلام از خدا برایتان و خودم خشوع و لذت با خدا بودن را آرزومندم.
خیلی قشنگ
ممنوووون

خیلی متن زیبایی بود.......
سلام. وقت به خیر.
دعاهای بالا خدائیش خیلی ناب هستند، خیلی کم یاب و البته ضروری و نغز هستند. باتشکر از وب پربارتون.
واقعا ممنون 
واقعا با خواندن متن امیدوار شدم 
واقعا ممنونم واقعا خدا بهترین تسکین دهنده ست برای قلب ما آدمای این دوره زمونه که جهنمو به مو هدیه میدیم به جای آرامش
بسیار زیبا بود...
گاهی دلم میگیره از آدمهایی که تظاهربه مسلمان بودن میکنن ذکری برای آرامش بهم بگین

با سلام

 

بسیار متن زیبا ودل نشینی است . از این نوشتار شما ممنون هستم .

با سلام

 

متن بسیار زیبا و دل نشینی است .

واقعا دسدتون درد نکنه خیلی کمکم کرد
تکراری بود دیگه این چیزا به داد دل من نمیرسه  خسته شدم واقعا 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">